sobota 25. mája 2013

Sencha Ooita Organic 2012

Dnes mám pred sebou opäť japonský čaj Sencha, konkrétne tento pochádza zo zaujímavej prefektúry Ooita, ktorá sa nachádza na ostrove Kyushu. Táto prefektúra susedí so známou prefektúrou Fukuoka, Miyazaki a Kumamoto. Čajové lístky sú kratšie ihličky, smaragdovej farby s príjemnou trávnatou vôňou. Čaj som si vyberal podľa pôvodu a práve prefektúra Ooita ma zaujala. Čajové lístky pochádzajú z najznámejšieho a najrozšírenejšieho kultivaru, ktorým je Yabukita.


Tento čaj som pripravoval rôznymi spôsobmi, pričom gramáž (5g) aj objem nádoby (110ml) som nemenil, hral som sa len s teplotou vody. Pri vyššej 75-80 °C vode je čaj tmavšej zeleno-žltej farby s riasovitým nádychom,  krémovejší s jemnou mandľovou horkosťou a chuťou nezrelého ovocia. Naopak pri použití chladnejšej vody  60-65 °C  je čaj sviežejší, svetlejšej farby, so sladkastou hráškovou až ovocnou chuťou nezrelých bobuľovín a marhúľ (marhule sú všade :-D). Doba lúhovania čajových lístkov bola pri prvom náleve 1 minútka, pri druhom 30 sekúnd a pri treťom náleve cez 1 minútku. Po prelúhovaní sa dostavuje výraznejšia orechová horkosť, čo však nie je vôbec nepríjemné, aspoň pre mňa. Opäť veľmi chutný čaj, ktorý osvieži, pohladí a zároveň nakopne. Čajový, 50g balíček aktuálne nájdete v ponuke skvelého e-shopu nomad.sk.


Čaj som pil z mojej obľúbenej misky, ktorej autorom je pán Andrzej Bero.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára