sobota 2. novembra 2013

Dong Cheon Daejak 2013

Po dlhšej dobe opäť vypúšťam jeden príspevok o veľmi zaujímavom čaji, ktorý má pôvod v Kórejskej Republike. Ó áno dnes to bude niečo špeciálne. Kórejský čaj má v sebe niečo špeciálne, iskrivé a pre mňa určite tajomné. Na Slovensku je veľmi ťažké zadovážiť si takýto čaj, väčšinou sú v ponuke čaje z iných krajín. Zelený Dong Cheon Daejak bol zbieraný v júni a predstavuje štvrtý - teda posledný zber čajových lístkov.


Veľmi ma prekvapila vôňa suchých lístkov, ktorá je svieža, cereálna - cítiť kukuričné lupienky. Vôňa nahriatych lístkov je riadna bomba. Cítiť vôňu čerstvého chleba, pečenej tekvice, ktoré sa prelínajú s horčicovými (áno) tónmi. Táto vôňa predstavuje cereálne tóny, ktoré si vybavujem ako horčičné - veľmi zaujímavé a príjemné. 

 

Nálev intenzívnejšej žlto-zelenkavej farby vonia z misky na celý priestor. Ochutnávam a vychutnávam nálev, ktorý len ťažko slovne opísať. Chuť je intenzívna, komplexná, nasládla s múčnym nádychom a chuťou po kukuričných lupienkoch. Veľmi chutný čaj, ktorý som pripravoval na 5 nálevov s cca minútovými lúhovaniami. Pomer 130 ml konvička - 4g čaju a 70 °C voda.



Tento čaj hodnotím 10/10. Toto hodnotenie treba brať s rezervou, je to len môj názor, a určite sú aj chutnejšie kórejské čaje ako tento. Moje nadšenie vyplýva z toho, že som kórejský čaj mal možnosť ochutnať po prvý raz (dúfam, že nie posledný). Čaj som si zadovážil z nomad.sk.  Pekný už Novembrový deň všetkým :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára