štvrtok 8. augusta 2013

Kamairicha Denshou 2013

Po kratšej pauze sa opäť dostávam k písaniu nových príspevkov. Tentokrát som si vybral japonský čaj: Kamairicha Denshou. Hneď ako sa tento čaj objavil v e-shope nomad.sk okamžite ma zaujal. Hlavne názvom, vákuovým balením a tiež zložením čaju, keďže ide o miešaninu rôznych kultivarov akými sú známa Yabukita, Okuyutaka a pre mňa nový a neznámy kultivar Zairai. Čaj pochádza z produkcie pána Kajiharu z dedinky Tsuge, ktorá sa nachádza v prefektúre Kumamato na ostrove Kyushu. Čo viac dodať ? Ide sa na ochutnávku. :)


Po rozstrihnutí vákuového balenia sa ozvalo známe "tsss". Bol som príjemne prekvapený, keď som zbadal lístky. Keďže ide o zaujímavú Tamaryokuchu, čakal som skôr tmavo-zelené, kučerkavé lístky. Mýlil som sa. Čajové lístky mi veľmi pripomínajú vietnamské zelené čaje, typické svetlo-sivo-zelené (sem tam tmavý lístok), ktoré nevoňajú prenikavo, len tak striedmo, jemne. Tvar lístkov je rôzny, skôr sa prikláňam k viac či menej zvinutým lístkom hrubšieho charakteru.


Príprava môže byť určite rôzna, experimentovania sa medze nekladú to som už písal viac krát. Ja som zvolil pre mňa klasickú prípravu 5g/110ml pri teplote 70°C. Nálevov je tak akurát, japonským zeleným čajom patrí trojka. No štvrtý nálev je tiež ešte celkom chutný. Pre niekoho môže byť takáto kombinácia 5g/110ml príliš silná "káva", avšak mne to vyhovuje, pretože lepšie cítim jednotlivé chuťové a vonné zložky čaju. 


Chuťou je tento zázrak veľmi špecifický (čo nie je špecifické?), v náleve cítiť bohatú krémovú chuť a štruktúru, ktorá je popretkávaná praženými trávnatými tónmi ušľachtilého čaju Tamaryokucha. Vôňa veľmi zvláštna u suchého listu nepatrná, u vlhkého krémová, trávnatá, miestami tekvicová. Ako som písal veľmi mi pripomína vietnamské zelenáče. Farba nálevu intenzívna zeleno-žltá. Vylúhované lístky jemnejšie, potrhané, rôznych tvarov, väčšinou tmavšie zelené. Tento čaj určite vyskúšam aj na studeno :)

3 komentáre:

  1. Tento čaj ma tiež zaujal v ponuke Nomádu, nuž ale už tam nie je :/

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Thank you very much. I like all kinds of tea, but my favourite teas are Japanese green teas - Sencha, Tamaryokucha, Kabuse or Gyokuro.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. yeah. Some Japanese Tea is ok too. I also like chinese tea

    OdpovedaťOdstrániť