štvrtok 25. apríla 2013

Darjeeling Upper Jungpana Mountain Beauty Organic FF 2013

Konečne som sa dostal aj ja k čerstvým tohtoročným čajom. Novú sezónu by som rád začal Darjeelingom. Keď som začínal s čajom, Darjeelingy mi moc nechutili a asi aj preto, lebo som ich celkovo nedokázal oceniť. Teraz je to už inak, a vynikajúci Darjeeling si vždy veľmi rád vychutnám. Konkrétne tento pochádza z čajovej záhrady Jungpana, ktorá patrí rozlohou medzi tie menšie a susedí aj so známou záhradou Goomtee. Čajové lístky (kultivar China) majú typickú sviežu kvetinovú arómu. 


Pripravoval som ho už klasicky v "Black M." Shiboridashi, ktoré si veľmi pochvaľujem. Na 5g čaju som použil 85-90 °C vodu na objem 110 ml. Samozrejmosťou je ohrev shiboridashi a misky horúcou vodou. Čaj som pripravoval aj ako jedno nálev pri 3 min. lúhovaní (intenzívnejšia chuť) a tiež ako viac nálev, pričom 1. nálev zlievam asi po 1 min. a druhý tiež po 1 minúte (lahodná chuť). Samozrejme dobu lúhovania si môže každý upraviť podľa seba. Suchý list vonia veľmi príjemne kvetinovo a taký je aj samotný svetlo-marhuľový až pomarančový nálev. Tento čaj je vynikajúci, pretože samotný nálev je obrovskou lahôdkou, aspoň pre mňa. Žiadne nepríjemné ani iné rušivé chute či náznaky horkosti len sladkastý, ľahký, svieži a kvetinový Darjeeling s dlhým sviežim aftertaste. Zelené vylúhované lístky sú veľmi slušnej kvality viac menej celistvé.

Prvý nálev
Druhý nálev

Tohto čaju bolo vyrobeného len 18kg a nesie aj známku "organic". Nájdete ho už tradične na skvelej stránke nomad.sk. :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára