nedeľa 28. apríla 2013

Huoshan Huangya 2012

V posledných rokoch sa aj u nás postupne rozširujú čajovne a e-shopy, ktoré ponúkajú rôzne druhy čajov a príslušenstva. Niektoré ponúkajú bežné druhy pre nenáročných zákazníkov, iné sa naopak zameriavajú hlavne na vysokú kvalitu. Ja sám tvrdím, že pokiaľ chcete mať rozhľad v čajoch, musíte si prejsť ako správny čajovník od tých nižších tried až po špičkové čaje. Teraz už viem posúdiť či je ponúkaný čaj zlý, alebo naopak dobrý. 
 


Nedávno sa objavil nový e-shop onepointtea.sk, o ktorom som sa dozvedel len vďaka Michalovi z The Harmony Of Tea, ktorý písal o dvoch zaujímavých čajoch z Jávy (Halimun). Hneď som si prezrel stránku a nachádzal samé zaujímavé čaje, ktoré som zatiaľ nikde inde v ponuke nevidel. Zopár ich čajov som si nedávno zakúpil a po ochutnávke ma všetky príjemne prekvapili. Nasledovný príspevok chcem venovať degustácii žltého čaju Huoshan Huangya pochádzajúci z Čínskej provincie Anhui (moja obľúbená, kvôli produkcii Liu An Gua Pian). Čaj je pestovaný v okolí usadlosti Huoshan bez použitia pesticídov, ide teda o BIO čaj. Kultivar čaju Huoshan Huangya sa nazýva Golden Chick a je pestovaný v nadmorskej výške okolo 800 m.n.m. v okolitých dedinkách.



Čajový obal vypadá veľmi originálne spolu so štítkom na ktorom nájdete názov čaju, odporúčanú prípravu, krajinu pôvodu, rok zberu, množstvo, odkaz na FB a dátum spotreby, ktorý je na opačnej stane kartičky. Samotný čajový obal je klasický s pevnejšieho papiera zvnútra potiahnutý hliníkovou fóliou, s opakovateľne uzatvárateľným zip mechanizmom. 



Na čajovanie som použil 140 ml vyššiu konvičku s glazúrou Nuka od pána Nováka. 5g čaju som zalieval 80-85 °C vodou, ktorá krátko prešla varom. Lístky sú veľmi slušnej kvality a voňajú jemne orieškovo či skôr po pečených gaštanoch s bambusovým nádychom. Prvé dva nálevy som lúhoval 1 minútu. Nálev žltkastej farby sa na jazyku ľahko rozplýva, cítiť príjemnú bambusovú chuť s pečenými gaštanmi. Tretí nálev sa lúhoval 2 minútky pričom sa typická gaštanová / oriešková chuť zjemňuje a prevláda príjemný sladkastý nálev. Štvrtý a piaty nálev (viac ako 2 min.) sú opäť jemnejšie vegetálne - bambusové, a sú už len spomienkou na parádny čaj. Vylúhované lístky sú tvorené hlavným púčikom (bud) spolu s jedným či dvoma "mini" lístkami veľmi slušnej kvality. 


Podľa môjho názoru si e-shop onepointtea.sk zaslúži podporu, hoci nie je na čajovom trhu až tak dlho. Môžem len potvrdiť, že nimi ponúkané čaje nie sú žiadnymi mačkami vo vreci, ale naopak skvelé čaje, ktoré inde zoženiete len ťažko ak vôbec.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára