štvrtok 21. februára 2013

Arya Tara Wonder Tea 2012

Dovoľte mi, aby som Vám predstavil vynikajúci čierny Nepálsky čaj z jesenného zberu (Autumnal Flush), ktorý nesie názov Arya Tara Wonder tea. Ako už napovedá názov, tento čaj pochádza z malej Nepálskej továrne Arya Tara. Čaj sa pestuje v oblasti Ilam v nadmorskej výške 1500 m.n.m., kde bolo vyprodukovaných len 11 kg tejto lahôdky.


Tento čaj je veľké prekvapenie tak pre moje oči, ako aj jazyk. Sám som bol príjemne prekvapený jeho vôňou a chuťou. Lístky hrajú všetkými farbami od bielej cez zelenú, k tmavohnedej až čiernej. Čaj obsahuje biele tipsy, svetlo zelené a tmavo zelené lístky, ktoré sú buď celé, alebo v úlomkoch, ďalej sa palety farieb prenášajú na hnedú, a aj v tomto prípade môžu byť prítomné úlomky, alebo celé lístočky. Túto "raritku" som pripravoval klasicky v Shiboridashi, vodu som použil 95 stupňovú a lúhoval som 2:30 min.. Nálevov som pripravil až 3, pričom prvý nálev bol chuťovo najvýraznejší, tie zvyšné dva len také "experimenty". Farba nálevu tmavšie oranžová. Vôňa suchého listu je veľmi špecifická, povedal by som, že príjemne, jemne marhuľová. Chuť je brutálna, jedinečná a prirovnal by som ju k prezretým, rozpučeným marhuliam s decentným koreneným tónom. Pri prelúhovaní (+5 min.) sa môže dostaviť decentná horkosť. V chuti tohto čaju sa objavuje ešte jedna príjemná chuťová zložka, ktorú však nedokážem identifikovať, avšak verím, že po dlhšom popíjaní tohto čaju na to prídem. 


Na záver len dodám, že tento čaj som dostal od svojej priateľky ako darček, a bol som príjemne prekvapený chuťou a celkovým zaujímavým spracovaním zázraku, ktorý nesie názov Arya Tara Wonder tea. V prípade záujmu nájdete čaj na nomad.sk za parádnu cenu. :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára