piatok 15. februára 2013

BangPen 2008, pu-erh.sk

Po práci som sa ponáhľal domov, čakali ma totiž vzorky nových pu-erhov od Peťa. Výber padol na BangPen 2008. Tento čaj je už pekne chuťovo uležaný, zrel v provincii Yunnan lisovaný kamenným lisom do 200g koláčov. Po rozbalení vzorkového sáčku som si privoňal k lístkom, a v prvom momente sa mi nevedela vybaviť presná vôňa. Až po dôkladnejšom ovoňaní som ucítil akúsi drevnatú, jemne korenistú, lesnú vôňu so stopou ovocných zložiek. Celú 5g vzorku som pripravoval v 150 ml konvičke, čo môže byť pre niekoho príliš veľký objem, no mne to vyhovuje. 



V rozohriatej konvičke čaj intenzívnejšie zavoňal a pekne sa prebili ovocné tóny prezretých sušených sliviek, a celkovo vôňa tohto čaju je veľmi špecifická. Čaj som zalieval takmer vriacou vodou a prvý nálev som zlial po 15 sekundách. Ďalšie nálevy som predlžoval do toho 4. nálevu o pol minútky, potom som to už nesledoval. Vôňa nálevu zaujímavá slivková (Ume slivky)*, "lesná". Chuť čaju je veľká lahôdka, ľahký nálev marhuľovo-zlatej farby chutí sladkasto - ovocne. Veľmi harmonická chuť, nie sú prítomné žiadne rušivé tóny ani pri dlhšom zalievaní. Slovo horkosť tento čaj nepozná. Vo vyšších nálevov sa priplichtí jemná kyselkavosť, ktorá je taká príjemná, že si ju náročky žiadam tým, že po prehltnutí čaju sa mi sliny tlačia spod jazyka. Mľaskanie si pri kvalitnom čaji vždy vychutnám. Tento čaj som zalial 9x, ale ešte by vydržal. Veľmi dobrý čaj, ktorý si vyžaduje, že pri ňom presedíte minimálne hodinu. Ak mám hodnotiť vylúhované lístky, tak našiel som prevažne menšie celé lístky a viac tipsových lístkov. No hodnotiť lístky 200g koláča z 5g vzorky je v tomto prípade viac menej zanedbateľné.

* Ume slivky sú tradičnou pochúťkou v japonsku, vyrába sa z nich aj ume ocot, ktorý sa používa pri príprave sushi namiesto ryžového octu. Vôňa octu je príjemne sladkastá slivková, podobá sa s vôňou tohto pu-erhu, avšak vôňa je primeraná pre čaj.


Ak mám zhodnotiť tento čaj, tak dávam veľké PLUS, pretože taký chutný pu-erh som nepil už dlho, a keď som aj pil, všetky boli od Peťa. Ochutnávku hodnotím veľmi pozitívne a už sa teším na ďalšie ochutnávanie ostatných vzoriek, z ktorých určite vyberiem môjho favorita. :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára