utorok 26. februára 2013

BaDa 2012, pu-erh.sk

Dnes bol celkom pekný deň. Preto som sa rozhodol, že po práci si oddýchnem pri dobrej šálke čaju. Vybral som si ďalšiu vzorku pu-erhu od Peťa. Toto však nebola len "dobrá" šálka čaju. To bola totálna čuchová a chuťová bomba. Tento "matroš" pochádza z jesenného zberu a práve takýto čaj som ešte nepil. Veľmi ma zaujímala chuť a vôňa jesenných zberov. Ako prvú som zvolil vzorku BaDa 2012, ktorú pokojne zaradím za jeden z najlepších pu-erhov, aké som kedy pil (ešte mám v zálohe Yiwu 2012). 




Celistvé čajové lístky voňajú omamne po lesnom ovocí, s náznakom prezretých broskýň a sliviek. Lístky sa ľahko oddeľujú a v rozohriatej, čajovej konvičke intenzívne lekvárovo zavoňali. Nálev je svetlejší žlto-oranžový, omamnej až parfémovej vône po broskyniach a lesnom ovocí. Čaj chutí sladkasto, ovocne, s jemnou kyselkou, ktorú po dlhšom popíjaní cítiť po bokoch jazyka. Špička jazyka je omámená z parádnej sladkastej chuti  tohto pu-erhu. Horkosť je veľmi zanedbateľná, na rozdiel od včerajšej degustácie čaju BaDa 2008, kde je horkosť intenzívnejšia. Čaj som pripravoval klasicky ako väčšinu pu-erhov: konvička 150 ml / 5g čaju pri 95 stupňovej vode. Nálevov nekonečne veľa, pri takomto TOP čaji je to samozrejmosť. Vylúhované lístky sú mladé, čisté, zväčša celistvé, prítomné na stonkách či osobitne.


Výborný čaj, ktorý si zatiaľ u mňa zaslúži 1. miesto. Zo Sheng pu-erhov ma ešte čaká jesenný zber Yiwu, ktorý je veľmi ospevovaný, a možno to bude "to najlepšie na koniec". Nechám sa prekvapiť, ale keď bol BaDa 2012 taký chutný čo prezradí Yiwu 2012 ? :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára