sobota 2. marca 2013

Shu-Pu 2008, SSTF Golden Brick, pu-erh.sk

Konečne sa na nás usmieva Slnko a príroda sa pomaly, ale isto prebúdza. Dnešný blog venujem fermentovanému, tmavému, pekne odležanému Shu pu-erhu. Lístky tohto pu-erhu sa zbierali v roku 2006, fermentovali v r. 2007 a lisovali v r. 2008 do formy 250g tehličiek (Fang cha = tehlička). 

Vzorka Shu pu-erhu na jedovatom liste rastliny Dieffenbachia


Vo vzorkovom obale na mňa vykúkal 5g kúsok shu pu-erhu, ktorý voňal veľmi jemne a ľahko zemito. Po vložení do rozohriatej porcelánovej konvičky čaj intenzívnejšie zavoňal. Príprava tohto čaju bola veľmi jednoduchá. Najskôr som rozohrial konvičku a misku 95 stupňovou vodou. Po tomto očistení som 5g vzorku vložil do 130 ml konvičky. Čaj si vyžaduje oživenie a očistenie dvoma oplachovacími nálevmi, ktoré sa nepijú. Po týchto oplachovacích nálevoch môže prísť prvý skutočný nálev, ktorý som po 15 sekundách zlieval. Farba ešte svetlejšia tmavo-hnedo-červená, chuť sladastá, ľahká, jemne zemitá. Pri druhom náleve, ktorý sa lúhoval cca pol minúty bol tmavo-červenkastý, hutnejší s orieškovou horkosťou a náznakom zanedbateľnej stopy po karamele. Dobu lúhovania som postupne predlžoval a vychutnával si čaj. Pri celom čajovaní ma ani len nenapadli žiadne myšlienky, že by mi tento čaj v niečom nesedel, alebo že by mi skrivil ústa z chuti. Shu pu-erhy nepatria práve medzi moje obľúbené, ale tento je teda "čarovný". Zase raz môžem povedať, že na pu-erh.sk dostanete len kvalitné čaje a nie žiadnu mačku vo vreci. Môžme byť radi, že na Slovensku máme takýto e-shop s kvalitnými čajmi.


Nálevov spravíte viac než dosť, pri 10. som to už nechal tak. Vzorka, ktorým bol roh tehličky sa pri čajovaní pekne rozpadol a odhalil z čoho je zložený. Čaj nie je žiadna mrvenica, nájdete tu stonky a väčšie kúsky sekaných lístkov, ktoré sú na dotyk veľmi jemné a ľahko sa trhajú.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára