piatok 15. marca 2013

Sencha Tenryu Tezumi 3rd Prize winner

Včerajší deň som ukončil čajom Shu Pu Golden brick 2008 z pu-erh.sk, ktorý ma pri prvej degustácii veľmi prekvapil a preto som siahol po ďalších 50g tejto tmavej lahôdky. Dnešný deň venujem japonskému TOP čaju Sencha Tenryu Tezumi, ktorá tiež súťažila v čajovej súťaži All National Tea Competition of Japan a s 179 bodmi to dotiahla na pekné 3. miesto. Táto Sencha pochádza zo známej  prefektúry Shizuoka, oblasti Tenryu presnejšie z miesta Hamamatsu (Hamamacu), pestovaná v nadmorskej výške 350 m.n.m. Na spracovanie čaju dohliadal uznávaný čajový majster z oblasti Shizuoka - pán Oota Masataka. Čajové kríčky chránené hustými hmlami pred Slnkom dodávajú lístkom veľmi špecifickú arómu a chuť. 



K dispozícii mám 10g čaju Sencha Tenryu Tezumi, čo podľa mňa na ochutnávku tejto TOP-ky stačí, avšak na podrobný popis chuti čaju si v tomto prípade netrúfam. Čaj zaváňa veľmi špecifickou "plnou" trávnatou arómou. Lístky sa prezentujú ako veľmi tenké, kratšie ihličky tmavo smaragdovej farby s kovovým leskom. Odporúča sa príprava 10g čaju, zaliatím 50 °C vodou na 200 ml. Ja som použil 5g čaju na 110 ml aj kvôli tomu, aby som si mohol čaj vychutnať v plnej chuti aj druhý krát. Pripravená, vychladená voda na cca 55 - 60 °C vyčkáva v zlievačiku, kým cvakám fotky čajových lístkov a shiboridashi. Pri takomto kvalitnom čaji je nižšia teplota prípravy dôležitá aj kvôli tomu, že po zliatí čaju do misiek sa dá okamžite popíjať a nepáli na jazyku.



Prvý nálev sa už chystá a ja sa neviem dočkať tej famóznej chuti. Po 2:00 lúhovaní to prišlo. Nálev pripomínajúci žltkastú, limetkovú až grepovú šťavu s jemným zelenkavým podtónom príjemne zavoňal v 40 ml miske z tenkostenného porcelánu, ktorá je veľmi vhodná na popíjanie japonských čajov. Objemovo menšia miska je vhodná na Gyokuro, ale aj na vysokokvalitné čaje Sencha či Kabusé. Chuť tohto čaju je krásne uhladená, plná, jemne krémová s trávnatými zložkami a príjemne sladkastým dozvukom. Druhý nálev sa jemne ťahá do žlto-zelena a tretí je prirodzene priezračný, zeleno-žltý. Doba lúhovania bola pri druhom náleve 40 sec. a treťom 1:30 min.. 


Opäť vynikajúca chuťovka, ktorá si zaslúži mimoriadnu pozornosť. Aktuálne nájdete čaj na nomad.sk vo veľmi obmedzenom množstve. Zvyšných 5g, ktoré mi ostali použijem na ďalšiu degustáciu, no tentokrát nechám čaj lúhovať až 5 minút. Tento spôsob lúhovania japonských čajov používajú chalani z The Harmony Of Tea.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára