sobota 16. marca 2013

YiWu 2012, pu-erh.sk

Po famóznych čajoch z Japonska sa opäť vraciam do Čínskeho Yunnanu, konkrétnejšie do Jinghongu. Posledný z výborných pu-erh čajov o ktorom bude reč je Yiwu z jesenného zberu. Schválne som si nechal tento čaj ako posledného adepta na degustáciu. Čaj je dostupný na stránke pu-erh.sk v 4 rôznych gramážach od 10g vzorky až po celý 250g koláč. Musím povedať, že tento pu-erh ma zaujal hlavne svojou vôňou, lebo tá je fakt skvelá. K dispozícii mám 50g kúsok koláča, ktorý vonia veľmi omamne, marhuľovo s jahodovými tónmi v pozadí. 



Opäť som na čajovanie použil 150 ml konvičku a 5g čaju, ktorý sa veľmi ľahko oddeľuje z koláča prstami či nožom. Dobu lúhovania aplikujem vždy pri prvom náleve len cca 15 sekúnd, následne ďalšie nálevy predlžujem o cca 15-30 sekúnd. Nálevy pri takomto skvelom čaji nepočítam, no bolo ich viac než dosť(cca 8-10). Teplota vody sa blíži k 100 °C s poklesom na 95 °C. Chuť je taktiež veľká lahôdka, žiadne rušivé tóny, len skvelý sladkastý Sheng pu-erh.



Chuť čaju je jemne krémová, sladkastá - marhuľová s ďalšími ovocnými zložkami. Horkosť sa v tomto čaji vôbec nevyskytuje. Žlto-oranžový nálev skvelej vône a chuti Vás určite nesklame. Vylúhované listy sú väčšie, čisté, zväčša celistvé aj so stonkami, slušnej kvality. Jesenné zbery YiWu 2012 a BaDa 2012 patria medzi tie najlepšie pu-erhy aké som zatiaľ pil. Nemôžem zabudnúť ani na skvelý slivkový BangPen 2008, a kávovú BaDa 2008. Aj tieto čaje si zaslúžia veľmi pozitívne hodnotenie. S radosťou môžem povedať, že pokiaľ chcem kvalitu, viem kde ju mám hľadať.

2 komentáre:

  1. YiWu je pecka! Tie 2008 by chceli podľa mňa ešte vypáchnuť/vyschúť v suchom storage a potom by to boli naozaj mňamoty.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To áno, tie jesenné zbery sú veľké šmaky. Ja som prekvapený aj zo Shu pu-erhu ten je tiež riadna chuťová bomba.

      Odstrániť