sobota 9. marca 2013

Shupping Kamairi Tamaryokucha 3rd Prize winner

Dnes to bude niečo iné, niečo o čom som ešte nepísal. Dnes si napíšeme niečo o TOP japonskom čaji typu Tamaryokucha. Ide o stočený, alebo kučeravý čaj (Guricha Tamaryokucha), ktorý sa vyrába naparovaním a tiež tradičným pražením na panviciach, ktoré sa používa pri čínskych čajoch. Produkcia čaju pochádza z mesta Ureshino, ktoré sa nachádza v perfektúre Saga. Čaj súťažil na čajovej súťaži All National Tea Competition of Japan, kde získal 3. miesto so 183 bodmi z celkových 200.



K dispozícii som mal 5g vzorku tohto drahokamu (Tama - šperk, drahokam). Po rozbalení vzorky som mal pocit, že naozaj držím poriadny "klenot" a bola to pravda. Veľmi príjemná krémová, sladkastá vôňa ma objala už pri prvom ovoňaní. Čajík som pripravoval s maximálnou opatrnosťou a venoval mu veľkú pozornosť pri príprave. Najprv som vyhrial shibo aj misku na potrebnú teplotu. Potom som vložil tmavo-zelené, smaragdové, jemne stočené lístky (sem tam guľôčka) do Shiboridashi. Následne začali lístky jemne nasakovať vodu, ktorá bola vopred pripravená a schladená na 70 °C. Lístky pomaly naberajú na objeme a roztvárajú sa ľahko a elegantne. Doba lúhovania bola 2 minútky pri prvom náleve. Prvý nálev mal silnejšiu žlto-zelenkavú, mliečnu farbu s ušľachtilou a bohatou vôňou. Chuť plná umami, bohatá, sladkastá, krémová, so stopami mandlí a bobuľovín. Druhý nálev čírejší, žlto-zelený s výbornou citrusovou chuťou (40 sec.). Tretí nálev priezračný s jemnou sladkastou, citrusovou a trávnatou chuťou (1:30 min.). Horkosť sa v tomto čaji vôbec neobjavila, len vynikajúca ušľachtilá chuť, precízne spracovaného čaju Tamaryokucha. 




Výborný čaj, ktorý ulahodí každému, vyhral totiž 3. miesto a to už je čo povedať. K dispozícii mám aj Shupping Mushisei Tamaryokucha Competition Grade, z ktorej sa tiež chystám napísať blog.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára