nedeľa 5. mája 2013

Halimun Green Tea 2012

Ďalším čajom v poradí, o ktorom som sa rozhodol napísať je zelený Indonézsky čaj pochádzajúci z provincie západnej Jávy presnejšie z oblasti národného parku Gunung Halimun Salak National Park, ktorý pokrýva plochu 400 km² a je domovom mnohých ohrozených druhov zvierat vrátane 23 druhov cicavcov. Tento čaj pochádza z organickej produkcie a je držiteľom certifikátu Indonesia organic a IMO (Institute For Marketecology).


Halimun Green Tea from West Java

Čaj je veľmi zaujímavý už len svojím pôvodom a tak som neváhal nad jeho zakúpením. Čo sa týka vzhľadu lístkov, tie sa veľmi podobajú na vysokohorské Taiwanské oolongy. Tmavozelené, pevne rolované lístky s nádychom modrej farby voňajú v suchom stave veľmi exotickými tónmi citrusov a kvetín. Po nahriatí lístkov je vôňa intenzívnejšia a trošku cítiť aj škoricové tóny či náznak pečených jabĺk. 



Tento zázrak som pripravoval viacerými spôsobmi v rôznych konvičkách, s rôznym objemom. V blogu predstavím môj najmenší 60 ml Yixing zo Zhu Ni hliny, ktorý som použil na prípravu zeleného čaju Halimun. Používam ju len zriedka, keďže sa svojím objemom hodí len na máloktorý druh čaju a taktiež je to konvička len pre jedného človeka. Na druhej strane vie veľmi pekne reagovať s vodou, čajovými lístkami a dáva naozaj chutné nálevy. Na 60 ml som použil 3g zeleného čaju Halimun. Teplotu vody som volil vyššiu (min. 90 °C), keďže nižšia (80 °C) sa mi veľmi neosvedčila. Pri takejto teplote som čaj zlieval už po cca 15 sec., druhý nálev 30 sec., tretí nálev minúta, štvrtý nálev 1:30 min., piaty nálev cca 2 minútky. Chuťový zážitok ma prekvapil hlavne v jeho originalite. Nálev intenzívnej žlto-zelenej farby (postupne slabnúca), výraznej citrusovej chuti s kvetinovými a trávnatými prvkami so sladkastým, jemne trpkým aftertaste. 


60 ml Zhu Ni

Iné druhy príprav: 80-95 °C - (150 ml - 7g), (100 ml až 120 ml - 5g čaju). Vylúhované lístky sú pomerne veľké, väčšinou celistvé (občas poškodené), buď samostatne, alebo na čajovej stonke väčšinou v počte troch lístkov. Veľmi zaujímavý organický čaj, ktorý v prípade záujmu nájdete na stránke onepointtea.sk.

Vylúhované lístky čaju Green Halimun (Assámsky čajovník)

4 komentáre:

  1. Fakt pekná konvička, na mnoho nálevové shengy by som si ju vedel predstaviť ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem pekne, veru shengy som z nej ešte neskúšal :)

      Odstrániť
    2. Je krasna :) Len by som si ju zvolil urcite na jeden druh caju :)

      Odstrániť
    3. Ďakujem za pochvalu. Bola to moja prvá yixing konvička z minulej ponuky od P. Staníka. Používam ju len zriedka, a keď áno tak na zelené čaje :) Na shengy používam Duan Ni konvičku.

      Odstrániť