streda 16. januára 2013

Sencha Ohira 2012


Dnešný príspevok bude o čaji Sencha Ohira, ktorej produkcia pochádza z dedinky Ohira – prefektúra Shizuoka, Japonsko. Miesto, kde dedinka leží si môžete pozrieť cez príspevok Kabusé Daitsuin, kde je na ňu prepojenie cez odkaz. Táto Sencha vonia jemne sladkasto (mne vôňa pripomína prezreté hrozná) so smotanovým podtónom. Príprava bola totožná ako pri Sencha Kaori a bolo použitých 5g čaju na 110 ml Shibo. Čo sa týka lístkov, táto Sencha ich má krehké, lesklé, tenké, ale kratšie ako napr. pri spomínanej Sencha Kaori. Pár lístkov bolo polámaných, avšak tento čaj mám aj vákuovo balený, kde by malo byť polámaných „ihličiek“ len minimum. Prvý nálev má žiarivú, intenzívnu žlto-zelenkavú farbu s plnou a bohatou chuťou po nezrelých marhuliach, hrozne so slano-sladkou dochuťou podobne ako to bolo pri Kabusé Daitsuin. Parádny druhý nálev odokryje popri ovocných tónoch aj jemnú horkosť po vlašských orechoch a mandliach s dlhou slano-sladkou dochuťou. Tretí nálev predstavuje jemné sladkasto-smotanové pohladenie jazyka. Tento čaj dáva veľmi komplexné a harmonické nálevy vysokej kvality. 





U mňa získava Sencha Ohira popredné priečky v kvalite a chuťovom zážitku, ktorý je fakt jedinečný a typický pre túto Senchu. Ak mám celkovo zhodnotiť všetky degustované čaje Sencha z pu-erh.sk, najviac mi chutila nasládla kukuričková Sencha Kaori, na druhom mieste je harmonická, slano-sladká Sencha Ohira, tretie miesto patrí sviežej citrusovej Sencha Harukaze spolu s nasládlou Sencha Tsuyuhikari s veľmi dlhou vegetálnou dochuťou. Na 4. miesto by som zaradil čaj Sencha AOI, aj keď je pravda, že tento čaj som pil už dávnejšie, ale jej chuť mi prišla trošku nasládla, trošku kyselkavá, trošku horkastá. No nič to nemení na tom, že je to skvelý čaj na každodenné popíjanie. Mojím favoritom je teda jednoznačne Sencha Kaori 2012, ktorý ma oslovil hneď od prvého dúška. Týmto príspevkom by som chcel uzatvoriť recenzie japonských čajov z aktuálnej ponuky na stránke pu-erh.sk, a na koniec len dodám, že pokiaľ sa rozhodnete vyskúšať ktorýkoľvek z týchto čajov určite nebudete sklamaní, skôr naopak.

2 komentáre:

  1. No, čiže už máš otestovanú celú ponuku, pekné. Mňa chvalabohu, že žiaľbohu ešte len čaká. Zatiaľ som ochutnal len tú Tsuyuhikari a na ostatné sa teda veľmi teším, ale počkám si na "svetlejšie dni" v tejto zime si dám radšej pu erh.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ano, tie japonske caje su vynikajuce, mam z niektorych aj viac gramcov odlozenych. Pu-erh je paradny caj, tiez si ho rad dam i po vydatnom jedle :-)

      Odstrániť