štvrtok 15. novembra 2012

BaDa 2012, pu-erh.sk

Dnes som sa rozhodol, že po výdatnom obede si dám chutný čaj pu-erh. Samozrejme okrem toho, že čaj pu-erh znižuje hladinu tukov a cholesterolu v krvi a pomáha pri trávení, má oveľa širšie spektrum liečivých účinkov na ľudský organizmus. Na čajovanie som zvolil poslednú vzorku, ktorá mi ostala zo 4 nových Sheng pu-erh čajov, ktoré ponúka Peťo S. na svojej skvelej stránke pu-erh.sk. Keďže som ostatné vzorky čajov akými boli ManNuo, YouLe a MengSong 2012 už vypil, vrhol som sa na posledný - BaDa 2012. Po otvorení obalu čaj krásne zavoňal jemne marhuľovo. Lístky posiate bielymi tipsami mi naznačili, že môže ísť o mladé lístky. Nebudem sa tu rozpisovať a rýchlo sa činím. Na čajovačku som zvolil svoju 200 ml konvičku tiež od Peťa z Duan Ni hliny zasvätenú na Sheng pu-erhy. Do vyhriatej konvičky som vložil 5g pu-erhu, čiže 1g na 40 ml. Na čaj som použil 85-90 stupňovú vodu, ktorá bola vopred prefiltrovaná cez filtračnú kanvicu Brita. Pripravil som 6 nálevov a čaj by zvládol ešte viac. Lúhoval som klasicky prvé nálevy som zlieval po cca 1-2 minútkach, ďalšie postupne dlhší čas. Čaj bol skvelý ! Veď posúďte sami :)

Lístky čaju BaDa 2012 s množstvom tipsov.

Ako prvé si vždy predhrejem konvičku a všetko nádobíčko na cca 10 sec.


Polievam konvičku horúcou vodou, aby sa rozžiarila.

Oplachovací nálev prebudí a očistí lístky. Tento nálev sa priamo nepije.

Obliatu konvičku následne  pohladím kung fu štetcom, aby bola spokojná :)

Prvý nálev v zlievačiku bol krásne zlatistý - iskrivý.

Je čas naliať si skvelého pu-erh čaju.

Jemnejšie menšie lístky aj s púčikmi.

Tento čaj bol skvelý, pre mňa ovocno-kvetový, marhuľový v pozadí s jemnou horkosťou. Týmto príspevkom by som chcel verejne poďakovať Peťovi z pu-erh.sk, ktorý vie čo robí a ponúka len chutné čaje výbornej kvality. 

Duan Ni hlina zjemňuje chuť čaju. Názov tejto konvičky je Zhi Ye Shi Piao.

8 komentárov:

  1. Peťo je hotovy poklad, neviem neviem odkial by som nakupoval take dobroty keby to nerobil on :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, áno má veľmi dobré čaje, hlavne sa mi páči, že má zákazník možnosť si poprečitovať veľa zaujímavého k čajom, ktoré ponúka, čo mnohí zanedbávajú. Tiež ponuku kvalitnejšieho Yixingu som v SR vôbec nenašiel :)

      Odstrániť
  2. Veľké pozitívum obchodu je, že sa dajú objednávať 5-10 gramové vzorky čajov. Čo som nenašiel na žiadnom slovenskom webe.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vacsinou ked prides do dakej predajne, ze by si chcel vzorky, tak na teba pozeraju ako na zjavenie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tie vzorky sú dobrý nápad, najmä pri drahších čajoch by mali byť samozrejmosťou, najskôr ochutnať až potom kúpiť. napr. Gyokuro, verím tomu, že praví čajíčkari by siahli aj hllbšie do vrecka.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Tak-tak, získať vzorky býva problém a hlavne na pu erh lebo je lisovaný do koláčov. Inak nechcem robiť reklamu, ale čo sa týka vzoriek je veľmi ústretové čajovne sú Zámocka a Avra kehdabra. Nerobí im problém nabaliť 5-10g takmer čohokoľvek :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ešte písal si, že si už ochutnal všetky, ktorý ti najviac chutil?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Najviac mi šmakoval z týchto 4, BaDa a ManNuo, menej MengSong a najmenej YouLe ten mi prišiel dosť horkastý. Najlepšie pu-erhy boli Yiwu MaHei 2009 a Gaoshan 2010 tie boli úžasné ! :)

      Odstrániť