pondelok 12. novembra 2012

Single Farm Shi Feng Long Jing 2012

Dnes som sa rozhodol, že ako prvý príspevok na mojom blogu bude degustácia môjho veľmi oblúbeného čínskeho čaju Long Jing (Dragon well) dračia studňa. 

Tento je konkrétne z nomad.sk, kde si vždy prídem na svoje, buď čo sa týka keramiky, alebo čajov. Je to skvelá stránka, ktorá poskytuje veľa zaujímavého.

Dračia studňa sa nazýva Single Farm Shi Feng Long Jing, čiže Leví vrchol pochádzajúci z Xi hu, oblasť Zhe Jiang - Čína.



Tak poďme na čajovačku. Použil som 2g čaju na 130 ml konvičku a 40 ml misku od Petra Nováka. Čaj som pripravoval pri 80-85 stupňoch a pripravil som 5 nálevov.



Vôňa príjemne kvetová, po vložení lístkov do rozohriatej konvičky sa vôňa z intenzívňuje a odkrýva vôňu po orieškoch.  



Chuť tohto čaju je naozaj lahôdka, jemná, nasládla, príjemne kvetová, vegetálna a v ďalších nálevoch sa vynára jemná chuť po orieškoch. Nálev sa krásne rozplýva na jazyku a má dlhšiu dochuť (rád si popri sŕkaní trošku pomľaskám). Farba nálevu je krásne zlato-zelenkavá, ktorá ani pri 5. náleve nestráca na farbe na vôni však áno.



Krásne zelenkasté mladé lístky príjemne voňajú aj po vyklopení z konvičky a sú veľmi dobrej kvality.

Tento čaj môžem len odporúčať, je to vynikajúci pomer cena / kvalita.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára