sobota 17. novembra 2012

Fu Jian Fu Ding Bai Lin Gong Fu 2012

Dnes som sa rozhodol, že ochutnám červený čaj z Číny konkrétne pochádzajúci z provincie Fu Jian (FuTien). Je to jedna z mojich obľúbených provincií v rámci Číny, produkuje veľmi dobré čaje. Tento červený čínsky čaj mám z nomad.sk, kde ho nájdete za priaznivú cenu, tak prečo neochutnať. 



Čajové lístky sú pekné drátovité, sem tam posiate zlatavými tipsami. Čaj bol ručne zbieraný v nadmorskej výške cca 500 m. Vonia krásne po kvetoch, kakau a lesnom mede. 

Lístky čaju Fu Jian Fu Ding Bai Lin Gong Fu 2012

V rozohriatej konvičke chytia lístky modrastý nádych.


Nálev medovej farby, príjemnej chuti a vône.

Zahrievam všetko nádobíčko na 10 sekúnd, je to veľmi dôležité pri príprave akéhokoľvek čaju. Ako konvičku som zvolil môj 140 ml yixing z Jiang Po Ni hliny od Peťa z pu-erh.sk. Pripravujem v nej červené čaje z Číny. Na prípravu som zvolil 4g čaju, ktoré som zalieval takmer vriacou vodou. 1. nálev bol cca 30 sec. 2. nálev som zlieval ihneď, 3. po 45 sec. a 4. po 1 minútke. Chuťovo veľmi zaujímavý čaj, svieži, sladkastý kvetovo-medový veľmi komplexný nálev s krémovou dochuťou po kakau a korení. 1. a 2. nálev najintenzívnejší, 3. nálev jemnejší balzamický, 4. slabnúci, ale stále sladkastý.  


Medzi jednotlivými lúhovaniami odokryjem viečko, aby čaj nezoxidoval.

Medzitým ako servírujem čaj, odokrývam viečko konvičky, aby sa priebežne uvoľňovala para a klesala teplota lístkov. Čaj si takto vždy zachová vôňu a sviežosť po celú dobu prípravy. Pri akumulácii pary môže dôjsť po dlhšej dobe k oxidácii lístkov a tým k strate sviežosti.  




Celkovo hodnotím tento čaj veľmi pozitívne, hlavne kvôli spracovaniu lístkov, chuti a skvelej cene.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára