pondelok 10. decembra 2012

Black Magda Shibo & Teapot

Hurá, a je to tu ! Z pošty sa rýchlo ponáhľam domov a rozbaľujem balík s keramikou od Petra Nováka z nomad.sk. Všetky časti keramiky zabalené v bublinkovej fólii, bezpečne dorazili až ku mne. Teším sa. Z fólie postupne odbaľujem konvičku, to je parádny kúsok umenia ! Malá šikovná "Magdička" pekne padne do ruky a rýchlo zlieva. Budem ju používať na taiwanské oolongy. Ku konvičke som si zaobstaral aj parádne shiboridashi s miskou a budem ich používať na japonské čaje, možno po čase zmením druh používaného čaju. Hlinitá glazúra Čierna Magda pochádza z okolia dedinky Ahníkov. Objem konvičky je 100 ml a shiboridashi s miskou majú 110 ml. Verím, že sa budú mať u mňa len dobre :-) 


 

6 komentárov:

  1. No uz sa tesim na recenzie z tychto krasavic! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem chlapci, v najbližších dňoch ich uvidíte v akcii :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Celý set má určité kouzlo, zaujal mě a to i přesto, že černou nemusím. O to více se mi líbí vnitřní glazura misky.

    Jinak, vím, že to máte z ruky, ale než přes prostředníky, doporučuji se domluvit přímo s p. Novákem. Já si s ním nejdříve vyměnil pár emailu, pak ho navštívil a domluvili jsem se. Ono když člověk jednotlivé typy jeho keramiky vidí naživo, tak se mnohem lépe vybírá. Další důvod byl, že na cz e-shopech byl shiborashi + 1 miska od PN průměrně za 600. Já dostal 2 shiborasi, slévátko, podmisku a 4 misky za 1000 i s poštovným. Rozhodně cesty k němu a pak 3 měsíce čekání nelituji.

    http://tea-and-around.blogspot.cz/2012/02/fotografovani-caje.html

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Zdravím Vás. Dlho som pokukoval po keramike s glazúrou čierna magda a keďže som doteraz nemal žiadne Shiboridashi, rozhodol som sa pre tento peckový kúsok s čiernou glazúrou. Je pravda, že to nemám priamo od P. Nováka, ale ja som s e-shopom nomad.sk veľmi spokojný. Kontaktoval som aj pána Nováka e-mailom, a raz by som ho chcel určite navštíviť. O to viac ma baví čajovanie, keď používam jeho originálne nádobíčko :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ještě bych dodal, že mimo ukázky keramiky na živo, se pan Novák zmínil o různém působení tvarů, materiálů, glazur na jednotlivé čaje. Velmi zajímavé povídání, do té doby jsem o nádobí takto vůbec neuvažoval. Jinak ten nový kousek o dva články výše je také velmi zajímavý, já bych na něj sice nenašel odvahu, ale ja takový svébytný.

      Odstrániť