sobota 22. decembra 2012

Hanhakoucha Musashi-Kaori Gokuchanin 2012

O dva dni je tu Štedrý deň. Preto som sa rozhodol pred sviatkami urobiť recenziu na parádny, raritný, ručne spracovaný japonský oolong Hanhakoucha z kultivaru Musashi-Kaori, ktorý pochádza z tvorby čajového majstra Yoshiaki Hiruma alias Gokuchanin. Čaj pochádza z oblasti Saitama v Japonsku. 




Tento čaj ma zaujal od prvého okamihu a hneď som po ňom siahol. Ľahko rolované, väčšie lístky pripomínajú kvalitné Taiwanské čaje typu Bao Zhong. Lístky príjemne voňajú po magnóliách a tropickom ovocí s japonským nádychom. Po otvorení čajového obalu chystám 5g čaju, ktorý pôsobí objemne a zaplní celé shiboridashi. Po zaliatí 95 stupňovou vodou čaj omamne vonia po magnóliách. Už sa teším na prvý dúšok čaju. Po minútovom lúhovaní zlievam a tá chuť je neopakovateľná. Príjemný vegetálny, kvetinový nálev mi pripomína jar, keď začínajú kvitnúť prvé magnólie s decentným smotanovým tónom, ktorý dopĺňa tropické ovocie. Nálev bohatej chuti je zároveň ľahučký ako obláčik na nebi. Druhý nálev intenzívnejší a tretí jemnejší. Pri tomto čaji nečakajte žiadnu horkosť. Vynikajúci čaj, ktorý ma veľmi nadchol. Nájdete ho na nomad.sk.






2 komentáre: