streda 19. decembra 2012

Formosa Yi Guang Shan Hong Shui Chin Shin Oolong 2011

Mám rád Taiwanské oolongy, a preto som sa rozhodol, že dnes napíšem príspevok na veľmi dobrý, odležaný a stredne pečený Taiwanský oolong z oblasti Yi Guang Shan. Jedná sa o vzorku, ktorú som dostal k nákupu z nomad.sk.


K čajovaniu som použil "malú" magdičku, do ktorej som pridal 4g čaju. Vyskúšal som odporúčanú prípravu pre Taiwanské oolongy a to 15 - 10 - 25 - 45 sekúnd. Prvý nálev bol nesmierne chutný, ľahučký, ovocno-sladký, jemne korenistý na čom sa podpísala najmä 50% oxidácia a stredné pečenie na drevenom uhlí. Tá chuť je veľmi komplexná a svieža. Druhý nálev bohatší príjemne korenistý - perníkový.  Tretí nálev podobný ako druhý, ale jemnejší pri štvrtom náleve vystupujú do popredia príjemné tóny po pečení. Pripravil som ešte piaty aj šiesty nálev a čaj sa pekne držal. Farba listu tmavšia,  je vidieť známky dlhodobejšieho odležania. Lístky po čajovaní mäkkšie, nie také drsné ako pri menej pečených oolongoch či zelených Taiwanských čajoch. Veľmi dobrý čaj, ktorý by zrením mohol ukázať aj niečo viac. Viem si predstaviť skladovať tento čaj v keramickej dóze. 




Čaj by som zaradil medzi vyššiu triedu Taiwanských oolongov. Pochutia si na ňom najmä tí, ktorí už majú prepitých pár desiatok litrov čaju. Mám v zálohe ešte jeden menej pečený oolong Formosa Feng Huang Dong Ding Hong Shui 2010, na ktorý by som tiež rád napísal príspevok a poprípade ich porovnal, ktorý mi chutil viac. :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára