utorok 11. decembra 2012

Koucha Koushun 2012

Dnes som sa rozhodol predstaviť ďalší čaj z produkcie pána Katahiru. Tentokrát, ale ide o čajovú raritu. Keďže japonci sú známi produkciou vynikajúcich zelených čajov, čierne čaje a oologny patria skôr medzi raritné druhy, ktoré sú produkované v menších množstvách. Vyskúšal som čierny čaj Koucha Koushun, ktorý momentálne nájdete na nomad.sk. Ide o fakt zaujímavý ľahký čaj, ktorý mi vôňou pripomína sušené slivky. Tie vám zatancujú aj na chuťových pohárikoch s jemnou, sviežou a sladkastou dochuťou. Tento čaj by som najlepšie "prirovnal" k Čínskym červeným čajom, avšak je tam cítiť to typické technicky vyspelé Japonsko. Lístky pri tomto čaji nepredstavujú typické ihličky, ide skôr o hrubšie spracované "drátovité" lístky. 


Čaj som pripravoval v shiboridashi a použil som 5g čaju na 110 ml objemu pri 75-80 stupňovej vode. Doba lúhovania bola podobná, akú používam pri zelených japonských čajoch, akurát, že teplota vody bola trošku vyššia. Pripravil som 3 lahodné nálevy príjemnej chuti a vône. Decentná horkosť sa môže prejaviť pri dlhšej dobe lúhovania.



Lístočky po čajovaní stále jemne voňajú po sušených slivkách.  Ak mám tento čaj zhodnotiť, ide fakt o zaujímavosť a čajovú raritu. V týchto zimných a chladných dňoch dokonca príjemne zahreje. :)

1 komentár: