sobota 8. decembra 2012

Sencha Harukaze 2012

Dnes sa pozrieme na chuť a vôňu jemne naparovaného čaju Sencha Harukaze 2012 od Peťa Staníka z pu-erh.sk. Už prvý pohľad na obal mi napovedá, že pôjde o skelý čaj. Nemýlil som sa. Po rozbalení čajového obalu sa uvoľnila ohromná aróma po citrusoch, nezrelých marhuliach a hrozne. Táto Sencha sa skladá z lístkov z viacerých druhov kríčkov. Základ tvoria lístky z kríčkov Yabukita 75%, Okumidori 15% a Kurasawa 10%. Originálne vákuovo balený čaj z Japonska, už len kvôli tomuto sa oplatí investovať do takýchto čajov. Aróma ma dostala, a na okamih sa mi zjavili čajové plantáže v Shizuoke s čerstvým morským vánkom. Presne tak, tento čaj pochádza z prefektúry Shizuoka z okolia dedinky Nunosawa z produkcie pána Katahiru.




Lesklé, voňavé, dlhšie ihličky čaju Sencha napovedajú o vysokej kvalite a čerstvosti čaju. Tento čaj som pripravoval v japonskej "kyusu" konvičke o objeme viac ako 250 ml. Ja som však na prípravu zvolil polovičný objem svojej japonskej misky okolo 100 ml. V takomto objeme som pripravoval 5g tohto čaju pri 65 °C. Prvý nálev minútka, druhý pol minúty a tretí som nechal lúhovať cez minútku. Čaj vonia a chutí veľmi príjemne citrusovo "trošku kyselkavo" s riasovým podtónom, pri ktorom som si pár krát dobre pomľaskal. Tú kyselkavosť by som prirovnal k ríbezliam, veľmi príjemná chuť. Farba čaju silnejšia žlto-zelenkavá, veľmi svieža. V druhom náleve sa jemne prebíja riasovosť  a maslová jemnosť čaju s dochuťou po nedozretom ovocí. Tretí nálev jemný, vegetálny bez rušivých tónov.




Čaj hodnotím pozitívne, takúto zaujímavú Senchu som ešte nepil, a určite v tom hrá rolu aj vákuové balenie, ktoré drží čaj čerstvý, svieži a ihličky nie sú polámané. Veľmi dobrý japonský čaj za skvelú cenu. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára